Musical született
2006.08.04. 19:25
Olvanivaló a Volt egyszer egy csapat című musicalről
Musical született
Nincsen frigid nő, csak hülye férfi – írta bele Bródy a Volt egyszer egy csapat című musicalbe a merész mondatot. Szerepel még benne színpadhoz erős focista szleng, nagy szex Mini Morrisban, egy intenzíven eltáncolt meccs, gyilkosság, és igazi petárda is robban. A kirobbanó sikerhez azonban hosszú út vezetett.
Casting Rengeteg ismeretlen arc a Madách Színház folyosóján, a Volt egyszer egy csapat szereplőválogatásán. Van, aki elvonul egy sarokba és ott énekel, mellette dúdol a mamája, többen alkalmi ismeretséget kötöttek riválisaikkal, hogy infót gyűjtsenek, mobiloznak, esemest írnak, szoronganak. - Hogy érzed? – ismeretlen lány egy másik ismeretlenhez. - Szerintem tuti! - Úgy érted, sikerül? - Tuti. Tuti, hogy nem. Nem láttad, ki ment be utánam? - Ki? - Mahó Andrea. Aki a Fantomban játssza Christine-t! A lebiggyedt szájú lány Andi után bámul, jól megnézné, de az ajtó épp becsukódik az orra előtt. Erről (is) lemaradt. - Én is hasonlóan kezdtem, amikor kezdő győri színésznőként utaztam föl Pestre, castingokra – mondja Andrea, amikor majd’ egy óra múlva kijön. – Voltak kudarcaim is, amikor nem engem választottak. Például az Operettben is csak sokadszorra sikerült. – Megint alaposan végigbámulják. Ilyen az a nő, akin előre látni, sikerülni fog neki, már sikerült is, sikere van a lányok között is. Még mindig figyelik. Lopni akarnak a sikeréből valamit. Andi arcán erős rózsaszín pír – az élménytől. – Sokszor eszembe jut, mi lesz velem később – mondja. - Mert most naivaszerepeket játszom, tiszta, romantikus nőket. Ezt nem lehet egy életen át csinálni. Persze nem vagyok megijedve, majd biztosan kitalálok ötvenévesen is valamit. De már 26 vagyok. - Csak nemrég fedeztek fel! Nincs két éve, hogy fölismernek az utcán. - Mindig előre kell gondolkozni. Újabb pályázó megy be, hogy elénekelje ő is azt a három új dalt, amit a Volt egyszer egy csapatban a főszerepre kiválasztott három szerencsés majd közönség előtt is elénekelhet. A próbaéneklés közönsége szigorúbb: Kocsák Tibor zenei vezető egyébként is maximalista hírében áll, Szirtes Tamás rendező szintén, csak kicsit szelídebben. Webbert (a harmadik maximalistát) videókamera helyettesíti. A próbaénekléseket felveszik, a kazettákat elküldik neki Londonba.
Korrepetálás Februárra összeállt a húszfős csapat. Több mint kétszáz jelentkezőt értesítenek arról, hogy nekik nem sikerült. Andi megint bejutott. - Mit gondolsz, neked miért sikerült? - Talán mert egyszer már bizonyítottam. - Amikor a Fantom szereplőválogatásán voltál, ami a pályád kedvező fordulatát jelentette, miért választottak be? - A szerencsém és a hangom miatt. Akkor mindkettőre szükségem volt. Most már a hangomnak nagyobb szerep jut. Még tud örülni az új lehetőségnek, annak ellenére, hogy az Operettben is játszik (a West Side Story-ban), egyre több lehetőség nyílik meg előtte, és egyre kevesebb ideje marad.
Jelzések Amikor megtanulták a dalokat, elkezdődnek a közös próbák. Ha egy főszereplő, mondjuk Andi a színpadon van, a szerep másik két gazdája (Krassy Renáta, Nádasi Veronika) sem lehet a büfében vagy a kedvenc butikjában. A nézőtéren kell figyelniük, mit csinál a másik, milyen új instrukciókat kap. Jelmez még nincs, szabadidőruhában, farmerben gyakorolnak. Díszlet sincs. Illetve a díszletre bizonyos jelzésekkel utalnak.
Budapest-London - Egy hét múlva jön Webber – terjed a hír, és az események ettől azonnal felgyorsulnak. Mindenki bizonyítani akar. Bródy például azt akarja bizonyítani, hogy adaptáció helyett teljesen át kell írni a darabot, a szöveget. Emiatt még mielőtt Webber ide utazna, Szirtessel kirepül hozzá. Találkoznak Ben Eltonnal is, aki az eredeti londoni darab szövegét írta. Bródy és Elton hosszasan beszélgetnek. Pontosabban azt látni, hogy a magyar szövegíró győzködi világhírű kollégáját, mit miért kell megváltoztatni.
Olvasnivaló az ELLE-ből (2005/7)
Forrás: http://www.elle.hu/article.php?id=1384
|